Táborozóink idén nyáron bepillantást nyerhetnek az A38 Hajó életébe. Berta Zsuzsival, a Hajó digitális marketing vezetőjével beszélgettünk, aki arról mesél, milyen lehetőségeket kínálnak a tanulni vágyó fiataloknak, miért csatlakoztak partnerként az idei Így dolgozunk mi-hez és mi minden vár fiataljainkra a közösen töltött délután során.

Mesélj kérlek röviden magadról, illetve arról, hogyan kapcsolódsz az Így dolgozunk mi-hez (ÍDM)?

Nikit és Pepét már jópár éve ismerem, mondhatni az első ÍDM social kampány első hashtagelői között már ott voltam. Magával a programmal először 2016-ban találkoztam testközelből, digitális marketing menedzsment témában adtam elő az egyik Google partnerügynökség színeiben, ahol akkor dolgoztam. Az ÍDM tábor ötlete a kezdetektől fogva nagyon közel állt hozzám, mert pontosan ismerem az összes érzelmi és racionális anomáliát, amivel egy 17-18 éves fiatal küzd a pályaválasztás kérdése kapcsán. Részemről nagyon kacifántos volt: grafikus családban születtem, gimi előtt onkológusnak készültem, gimi alatt teljesen összekavarodtam, egyetemen pedig habzsoltam a gyakorlati tapasztalatszerzést PR-ügynökségeknél, rádióknál, kreatív ügynökségeknél, végül a performance marketing területét választottam, és ezt a tudást most a zeneiparban hasznosítom. Ha tudtam volna, hogy hol kaphatok egy kis önismereti és értékes(!) közösségi segítséget, akkor lehet, hogy korábban értem meg a szakmai elköteleződés valódi jelentését – és hiszek abban, hogy kortól függetlenül, elköteleződéseket keresünk, nemcsak magunkban és kapcsolatainkban, hanem a munkánkban is. 2017 októbere óta az idén 15 éves A38 Hajón dolgozom digitális marketing vezetőként, és felelősségemnek érzem, hogy az A38 Hajó nemzetközileg páratlan tevékenységét és képzéseit egy olyan innovatív, nyitott és hosszú távon értékteremtő kezdeményezéssel segítsek összekapcsolni, mint az Így Dolgozunk Mi tábor.

Miért csatlakoztatok szakmai partnerként az idei projekthetünkhöz?

A missziónk felől közelíteném meg a válaszadást: tudásátadás, közösségteremtés, mintamutatás és nyitás egy tudatos, tényleges elköteleződést kereső fiatal közeg felé2003 óta a budapesti klubkultúra és zenei élet kétségkívül egyik legfontosabb szereplői vagyunk, az évek során a zeneipari tevékenység mellett piacilag sem tudtuk elkerülni, hogy számos más szakmai területen is aktivizálódjunk, ebben a vonatkozásban nyilván az M2 Petőfi TV-vel való produkciós együttműködésünk a leginkább hangsúlyozandó. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy nemzetközi szinten is nagyon magasan kvalifikált stábunk és oktatóink mellett a hazai klubok legjobb minőségű hang-, fény- és mozgóképtechnikai felszereltségét tudhatjuk magunkénak, e tekintetben a csapat felelősségként is érzi azt, hogy az általunk kínált tudás iránt elköteleződni vágyó diákoknak egy ilyen speciális területen itthon más koncerthelyszínen nem elsajátítható szakmai értékeket adjon át – a legjobb hazai szakemberek mentorálásával, azonnali gyakorlati tapasztalaton keresztül. 

Az ÍDM programhoz való csatlakozással tehát – a program teljes mértékű támogatása mellett – azok felé a fiatalok felé nyitnánk, akik már tudatosabban kezelik a pályaválasztás kérdését, mint akár az 5, vagy 10 évvel korábban születettek és az sem titok, hogy az igen széles spektrumot felölelő tevékenységünket egy ilyen csatornán is fontosnak tartjuk kommunikálni, a diákok számára pedig vonzóvá tenni az egyébként 2013 óta akkreditált, OKJ-s minősítést adó hang-, fény- és mozgóképtechnikai képzéseinket. 

Fotókredit: A38 Hajó

Fotókredit: A38 Hajó

Milyen lehetőségei vannak a tanulni vágyó fiataloknak az A38 hajón?

3 szakirányt lehet választani az A38 Akadémián: mozgóképgyártást, világítástechnikát és hangosítástechnikát, mindegyik képzésnek maga az A38 Hajó ad helyszínt, a gyakorlati terep pedig nem más, mint maguk az itteni koncertek és produkciók – szóval az azonnali mélyvíz mondhatni garantált mindenkinek. Itt persze nem szeretnénk megállni, mert szerencsére számos olyan egyedi értékteremtő tevékenységet tudhatunk magunkénak, ami a puszta koncertfelvétel-gyártáson túlmutat. Európa szinten semmilyen más élőzenei klub nem csinálja például ilyen szakmai tudatossággal koncertfelvételeinek tartalomstratégiai szegmentációját és menedzsmentjét (gondolok itt például a YouTube-csatornáinkra). A képzés koncerttechnikai specializációi mellett pont ez a komplex szervezeti tevékenység az, amiben itthon és külföldön továbbra is referenciaértékű példát akarunk mutatni: egy – igazából bármilyen – produkció hogyan tud magas minőségűvé, egyben új értékkel bíró tartalommá is válni – és innen már lehet millió irányba mozdulni, az egyik aktuális házon belüli, ide vonatkozó topikunk például a streaming technikai fejlesztése. Az ide jelentkező diákok ezeket a területeket pedig a legelhivatottabb hazai oktatók és igen komolyan edzett stábunk segítségével hódíthatják meg. Váczi Kristóf, az A38 Akadémia vezetője az évek alatt olyan neveket hívott be, mint a Balázs Béla-díjas rendező Pálos Gyuri, vagy a Pro Silentio és Békésy György-díjas akusztikai szaktekintély Arató Éva. Az iskola célja, hogy mind elméletben, mind pedig produkciós gyakorlatban a legerősebb kvalitást képviselje és adja át diákjainak – mindezt egy olyan helyen, ahol évente többezer órányi kép- és hangfelvétel készül és kerül feldolgozásra. 

Fotókredit: A38 Hajó

Fotókredit: A38 Hajó

Mi vár az idei táborunk résztvevőire a Hajón? Mivel készültök, mi mindenbe nyerhetnek bepillantást?

Bízunk benne, hogy nemcsak a közösen töltött délután erejéig kapjuk el az ÍDM diákjainak a figyelmét – végülis az A38-on mindig jó lenni. Egy izgalmas terepszemlével készülünk, stúdiólátogatással, 15 évnyi tapasztalat megosztásával, akár pár technikai praktikum elsajátításának challengelésével és a képzések bemutatásával. Az ÍDM-ből eddig látottak alapján biztos vagyok benne, hogy egy párbeszéd- és élménygazdag délutánnak nézünk majd elébe. Limonádé meg lesz bőven. 

(A kiemelt kép fotókreditje: Kürt Akadémia x Németh András Péter)