Horváth Eszter PR és marketing szakemberként az a fajta álmodozó, aki nemcsak tervezgeti, hanem meg is valósítja az álmait. A vele készített interjúból süt a szorgalom, a kitartás, az alázat, a tudásvágy és az a fajta lelkesedés, amit mi rátok szeretnénk ragasztani. Terjesszétek bátran!

Hány éves vagy?

27.

Mi az az egy szó, amivel jellemeznéd magad?

Álmodozó.

Legnagyobb büszkeséged?

Ezt nehéz megfogalmazni. Szerencsére sikerült pár dolgot elérnem az életemben, amit kitűztem magam elé és amire büszkén tekintek, de talán leginkább arra vagyok büszke, hogy ha van egy álmom, amit szeretnék megvalósítani akkor mindig mindent megteszek, hogy valóra váljon

Mivel foglalkozol?

PR és marketing területen dolgozom egy budapesti 5 csillagos szállodában.

Mesélj a tanulmányaidról! Hol tanultál? 

2010-2014 között Budapesti Gazdasági Egyetem – Turizmus-Vendéglátás alapszakon szereztem diplomát, Idegenforgalom és Szálloda szakirányon.

2014-2016-ban Budapesti Corvinus Egyetem Marketing mesterszakán végeztem ; (közben 2015 – Franciaország, Lille – IÉSEG Marketing Management ERASMUS féléven vettem részt)

Miért voltak hasznosak a képzések?

Az iskoláim nélkül nem lett volna lehetőségem eljutnom oda, ahol most vagyok – igen, tudom, ez elég közhelyesnek hangzik egy olyan világban, ahol kimondatlanul is “a diploma az új érettségi”, de valóban, számomra a felsőoktatás volt a híd ahhoz, hogy most azzal foglalkozhassak, amit valóban tiszta szívből szeretek. Az ismeretek, amiket az egyetemeken sajátítottam el, a szakmai gyakorlatok, amiken részt vehettem, a versenyek és pályázatok, amiken indultam és persze nem utolsó sorban azok a barátságok/kapcsolatok, amikre szert tettem – és amelyek a mai napig fontosak számomra– nem lettek volna jelen az életemben az iskolák nélkül. Ezek kétségkívül formáltak, segítettek abban, hogy jobban megismerjem önmagam és hozzátettek ahhoz, hogy közelebb kerüljek az álmaimhoz. Számomra a főiskola és az egyetemek kapukat nyitottak meg – úgy érzem, hogy teljes mértékben kiaknáztam az azok által nyújtott lehetőségeket, például így juthattam ki külföldre tanulni és dolgozni is, ami a nyelvtudás elmélyítése miatt nagyon hasznos volt.

Hasznát veszed-e az iskolában tanultaknak a jelenlegi szakmádban?

Lehet, hogy a tantárgyak nagy részét nem alkalmazom a mindennapi feladataim során, de hiszem, hogy mind formálta a gondolkodásmódomat. Ha a kurzusokra gondolok, a legtöbbször nem modellek és definíciók jutnak eszembe, hanem a csapatmunkák, a közös projektek, az előadások amelyekre folyamatosan sarkalltak minket. Ezek viszont rendkívül hasznosak a mindennapjaimban, hiszen jelenleg is csapatban dolgozom – a képzéseken tanultam meg, hogy bárkinél lapulhat a nyerő gondolat, hogy nincs olyan, hogy rossz ötlet, hogy mindenkit meg kell hallgatni és hogy kritikus helyzetben (ó igen, azok az utolsó utáni pillanatok) sem veszíthetjük el a hidegvérünket és a lelkesedésünket. Nem tudom, hogy az iskolán kívül hol lett volna lehetőségem napi szinten találkozni és együtt ötletelni tehetségesebbnél tehetségesebb fiatalokkal.

Fotó: @rawpixel; Forrás: unsplash

Ossz meg egy tévhitet a szakkal/szakterülettel kapcsolatban!

Mint marketinggel és PR-ral foglalkozó ember rendszeresen megkapom, hogy “a marketinghez csak sokat kell tudni beszélni és bullshitelni” na meg hogy “a marketinghez mindenki ért”. Ezzel nem tudok egyetérteni, ugyanis a marketing és a kommunikáció is színtiszta stratégián nyugszik, megfűszerezve egy kis pszichológiával, amit igenis tanulni és „érezni” kell. Ezen szakterületen elengedhetetlen a kreativitás, a logikus gondolkodás, az erős kritikai érzék és hogy képesek legyünk mások (a fogyasztóink) fejével gondolkodni és az ő szívükkel érezni. Tehát, ha valaki jó akar lenni ezen a területen, akkor nem elég szimplán jól beszélni és szépen fogalmazni. Mivel egy folyamatosan változó területről van szó, így mindennap tanulhatok valami újat – muszáj is fejlesztenem magam, ami nem csupán egy belső, hanem egy külső kényszer is, hiszen ami egy-két éve még működött, lehet, hogy holnap már nem fog. Azoknak ajánlom ezt a területet, akik szeretnek folyamatosan tanulni, nyitottak az újdonságokra és a munkájuk során szeretnék megélni a bennük rejlő kreativitást.

Térjünk ki egy kicsit a korábbi szakmai tapasztalataidra! Arra kérünk, oszd meg a mostani hivatásodhoz kapcsolódó legrelevánsabb munkatapasztalataidat:

Aquaworld Resort Budapest (anno: Ramada Resort Budapest Hotel –  marketing gyakornokként dolgoztam a szállodában, itt volt először lehetőségem megismerkedni a szállodai marketing ezerarcával és azzal, hogy milyen, ha az ember inspiráló közegben, nagy tudású munkatársakkal dolgozhat együtt. Bár „csak gyakornok voltam” rengeteget láttam és tanultam itt, amiért nem lehetek elég hálás. Nehéz konkrét területeket kiemelnem, mert a munkatársaim óriási bizalommal a legtöbb terület munkájába bevontak – pl. segítettem a szálloda marketing vonatkozású rendezvényeinek megszervezésében, belső kommunikációs anyagok gyártásában is. Nem volt kérdés számomra, hogy Marketing mesterképzésre megyek ezután a 8 hónap után!

InterContinental Budapest Hotel  – Itt rengeteg érdekes feladatom van. PR anyagok írása, fotózások és forgatások menedzsmentje, social media stratégia kialakítása és menedzselése, szövegírási feladatok, weboldalak kialakításában való részvétel, rebranding és újrapozícionálási folyamatokban való részvétel, szállodai kommunikációs anyagok létrehozása és még sorolhatnám.

Jelenlegi hivatásodat tekintsük át a SWOT analízis módszerével:

Engedj meg néhány kérdést a szakmai utaddal kapcsolatban.

Munkavégzés módja:

Napi 8-9 óra, fix helyen ( a szállodaiparra ritkán jellemző a home office lehetősége).

Amiért szereted ezt a munkát:

Kreatív, izgalmas, mindig új és változó, sosincs ugyanolyan napom ☺.

Miért éppen a szállodaiparra esett a választásod? Milyen motiváció hajtott akkor? Milyen motiváció hajt most a mindennapokban?

Szülői ösztönzés hatására indultam el ezen az úton. A BSc alatt elég korán rájöttem, hogy ha ezen a területen maradok, akkor biztosan a PR és marketing irány lesz a legtökéletesebb választás számomra, hiszen itt tudom a kreativitásomat a leginkább megélni. Azt hiszem a kezdetek kezdetén az hajtott leginkább, hogy az embereknek átadhassam, pontosabban közvetíthessem azt az élményt, amit egy szállodai tartózkodás alatt átélhetnek. Manapság sem változott ez a cél, de ami a leginkább motivál az az hogy rendkívül változatosak és izgalmasak a feladataim, nincs két egyforma nap – tulajdonképpen a marketing és a PR összes izgalmas elemét egyesíti a szállodai marketing, hiszen a kommunikációs stratégiák kidolgozásától kezdve a social media menedzsmenten és az influencer marketingen át a fotózások, filmforgatások menedzselésig minden jelen van ezen területen. Ilyen kihívást jelentő, mégis szuper feladatokért pedig úgy érzem szívesen indulok munkába minden nap ( akár egy hajnal 1-kor kezdődő fotózásra is. 🙂 ).

Fotó: Bill Anastas, Forrás: unsplash

Naprakésznek kell lenni ezen a területen és folyamatosan fejlődni. Te honnan szerzed az új tudást? Önfejlesztéssel vagy a munkahelyed segítségével fejleszted magad?

Elsősorban önfejlesztéssel tudom magam képezni – igyekszem a marketing és PR területet érintő legfontosabb hírekkel, újításokkal folyamatosan képbe kerülni, ezért rengeteg ehhez kapcsolódó hazai és nemzetközi cikket, online magazint olvasok és persze erősen figyelem más iparágak tevékenységeit is, ki tudja, honnan jön a következő új ötlet. 🙂

Milyen terveid vannak a jövőben?

Nagyon szeretnék saját vállalkozást indítani a közel jövőben, de addig is az alapvető célom, hogy minél több tapasztalatot és élményt szerezzek a jelenlegi munkámban. Bár számomra igazi szerelem a szállodaipar, szívesen kipróbálnám magam más iparágak marketing területén is. Majd meglátjuk, mit hoz az élet 🙂


Milyen nyelveken beszélsz? 

 Angolul és franciául beszélek, ezek közül angolul napi szinten írok és kommunikálok, mivel egyrészről a feletteseink külföldiek, másrészről az iparágból fakadóan mindent két nyelven kommunikálunk.

Kinek ajánlod ezt a pályát?

Azoknak, akik szeretnék megélni a kreativitásukat a munkájuk során is – fontos, hogy valaki kíváncsi legyen és nyitott, legyen kellően kritikus és logikus gondolkodású. Mivel minden a részleteken múlik, így nem ajánlom azoknak, akik könnyen elsiklanak ezek felett – mivel rengeteg kritikát kapunk (ez persze a legtöbbször építő jellegű) így fontos, hogy képes legyen ezeket jól viselni, és ha kell századszorra is újra neki futni egy feladatnak. Nagyon fontos az alázat és a türelem – fejlődési és előre lépési lehetőség mindenhol van, de sokat kell tanulni, mire odaér az ember.

Általad ismert lehetőségek azok számára, akik követnének ezen az úton

Amit igazából a leginkább ajánlani tudok, az az hogy minél hamarabb kerítsenek lehetőséget arra, hogy a gyakorlatban is kipróbálják a választott területet. Így még idő előtt kiderülhet, hogy a választott út valóban nekik való-e. Ha valamiért kiderül nem, akkor pedig még semmi nincs veszve, időben vannak ahhoz, hogy kitalálják, hogyan tovább.

A kiemelt képet Vereb Imre készítette.