Kecskés D. Ágnes fiatal kora ellenére ámulatba ejtő sikereket ért el már most. Saját vállalkozást indított és egyetemi tanulmányai mellett online marketing szakértőként dolgozik nap mint nap. Blogot is ír, amelyben megosztja a megszerzett tudást, tapasztalatokat, ezzel motiválva másokat is arra, hogy bele merjenek vágni az elképzeléseik megvalósításába. Nem lehet nem inspirálódni az általa megosztott jó tanácsokból.

Hány éves vagy?

23.

Mi az az egy szó, amivel jellemeznéd magad?

Kitartó.

Legnagyobb büszkeséged?

19 évesen lettem vállalkozó és 20 évesen szerződtem le az első multi céggel.

Mivel foglalkozol?

Online marketing szakértő vagyok.

Mesélj a tanulmányaidról! Hol tanultál? Mikor végeztél?

Óbudai egyetem, műszaki menedzser szakán tanulok. Még van fél évem hátra ☺

Miért hasznos a képzés?

Nem a konkrét tananyag a hasznos, hanem a tanulásmódszertan, amit az egyetemen az ember akaratlanul is magára szed. Hogyan lehet rövid időn belül, minél több tudást bekebelezni. Azt hiszem, hogy a vizsgaidőszakok erre megtanítottak.

Hasznát veszed-e az iskolában tanultaknak a jelenlegi szakmádban?

Egy tantárgy volt, amit hasznosnak éreztem. A statisztika rávezetett egy analitikusabb, logikusabb gondolkodásmódra. Műszaki tanulóként, viszont nem sok minden tudok kamatoztatni a vállalkozásomban.

Ossz meg egy tévhitet a szakkal/szakterülettel kapcsolatban!

Sokan azért lesznek marketingesek, mert “könnyű” választás, azonban egy működőképes stratégia, kampány mögött komoly kutatások és kreatív csapatmunka áll.

Térjünk ki egy kicsit a korábbi szakmai tapasztalataidra! Arra kérünk, oszd meg a mostani hivatásodhoz kapcsolódó három legrelevánsabb munkatapasztalatod:

A vállalkozásom indítása előtt egy munkahelyem volt összesen, úgyhogy a második és harmadik tapasztalatként saját projektet és ügyfelet említenék.

Budafony web agencynél projekt menedzserként dolgoztam. Nagyon sokat tanultam a csapatmunkáról és az ügyfelekkel való kommunikációról.

Budget car volt az első komolyabb ügyfelem. Én feleltem a social media kommunikációjukért. Nagyon sokat tanított a branding-gel kapcsolatban. Most már nem tartom őrültségnek a közel 100 oldalas branding guide-ot.

Budapest Hikers volt az első saját sikeres projektem. Több mint 3 évvel ezelőtt kezdtem el szervezni. Nagyon sokat tanított közösségépítéssel, krízis menedzsmenttel és ügyfélszolgálattal kapcsolatban. Hiszem, hogy a profi ügyfélszolgálat fejlesztése egyenesen arányos a bevétel növekedésével.

Jelenlegi hivatásodat tekintsük át a SWOT analízis módszerével:

Engedj meg néhány kérdést a szakmai utaddal kapcsolatban.

Munkavégzésem módja:

Nem hiszek a napi 8 órás munkában, ha csak nem feltétlenül szükséges egy leadási határidő miatt. Naponta átlagosan 6 órát szoktam dolgozni. Én osztom be a napomat. Mivel az online marketinghez legtöbbször csak egy laptop és biztos internetkapcsolat szükséges, bárhonnan végezhetem. Jelenleg a KAPTÁR Coworking irodából dolgozom legtöbbször.

Amiért szeretem ezt a munkát:

Az állandó kihívások és a kreatív megoldások miatt. Nincs két egyforma projekt. Mindenkinek egyéni megoldásokra van szüksége. Éppen ezért nem érzem úgy, hogy bármelyik napom monoton lenne.

Hogyan kerültél bele ilyen fiatalon az online marketing szakmába és a saját vállalkozás építésébe? Volt segítséged vagy ezt egyedül vitted véghez?

Mindig is saját cégben gondolkoztam. Eleinte az nem volt világos, hogy pontosan mihez szeretnék kezdeni. Elkezdtem felépíteni a Budapest Hikers közösséget, aminél hamar kiderült, hogy az emberek nem csak offline a kiránduláson aktívak, hanem online is óriási az érdeklődés. Rádöbbentett, hogy mennyire könnyedén kommunikálok social medián keresztül és az emberek mennyire szeretik, amit csinálok. A Budapest Hikers-t használtam fel egyébként első referencia projektként is.

Fotó: Kecskés D. Ágnes

Mi volt eddig a legnagyobb kihívás a munkádban, munkád során?

Hajlamos vagyok teljes szívvel és lélekkel dolgozni az ügyfelek projektjein, úgy mintha a sajátjaim lennének. Emiatt nehéz volt eleinte megtartani a szakmai távolságot. Most már tudom külön kezelni a kettőt, ami segít a problémákat objektívabban kezelni.

A sikereid ellenére egy teljesen más vonalon tanulsz tovább. Ez a műszaki vonal honnan és miért jött?

Akkor tanultam tovább, amikor a legtöbb gazdasági szakot fizetőssé tették, ezért olyat szerettem volna választani, ami államilag támogatott, de van gazdasági része is. Mindig is érdekeltek a műszaki tárgyak a gazdaságiak mellett. Igaz, hogy konkrétan nehezen köthető a szakmámhoz, de egy olyan logikus, következetes és precíz gondolkodásmódot adott, amit a munkám során napi szinten fel tudok használni.

Milyen terveid vannak a jövőben?

Szeretnék még több saját projektre fókuszálni a meglévő ügyfelek mellett. Ilyen például az első angol nyelvű interaktív kirándulós könyv, amit a Budapest Hikers brand részeként fogok értékesíteni. Elkezdtem összeállítani online video kurzusokat, hogy másoknak is átadhassam az évek alatt felgyülemlett tapasztalatokat és tudást. Aktívan dolgozom a Girl Does Business blogon is, amivel remélem, hogy másokat is inspirálhatok arra, hogy saját vállalkozást építsenek. A blogon keresztül bemutatom a cégvezetés örömeit és nehézségeit is. 2018-ban a legnagyobb hangsúlyt a passzív jövedelem építés és a tudásátadás kap.

Milyen nyelveken beszélsz? Mennyire jellemző, hogy napi szinten kell használnod az idegen nyelvet?

Angolul és franciául beszélek felső fokon. Az első állásomat azért kaptam meg, mert profin beszéltem ezeken a nyelveken és a cégnek pont egy ilyen emberre volt szüksége. Francia kollégákkal dolgoztam együtt napi szinten. Manapság inkább az angolt használom a munkám során a magyar mellett. A francia, ha nem is naponta kerül elő, volt rá példa, hogy ennek köszönhetően szereztem ügyfelet.

Kinek ajánlod ezt a pályát? 

Olyannak ajánlom, aki képes kreatív gondolkodásra és mellette analitikusan szemléli a környezetét. Emellett kitartó és nem ijed meg a stresszesebb helyzetektől.

Általad ismert lehetőségek azok számára, akik követnének ezen az úton

Itt inkább néhány jó tanácsot osztanék meg:

Sokan abba a hibába esnek, hogy nem élnek egy lehetőséggel, nem kezdenek egy projektbe, mert úgy érzik, hogy nem ezzel akarnak foglalkozni, nem ez a nekik való téma vagy esetleg nem kapnak érte rögtön fizetést. Arról viszont nem szabad elfelejtkezni, hogy minden projekt, minden lehetőség több ötletet, embert és kapcsolatot rejt magában. A legtöbb sikeres projektem más kevésbé sikeres vagy elbukott próbálkozásból született.

Építsünk kapcsolati hálót! Lehetsz akármilyen jó marketinges, designer vagy akár személyi edző, ha nem ismernek téged. Törekedj arra, hogy ha szükségük van arra a szolgáltatásra, amit te nyújtasz, tőled kérjenek először ajánlatot. Ha még nem választottál hivatást az sem probléma, a kompetenciáidat, terveidet bárkinek elmesélheted.

Ne add fel az első kanyarban! Minden ami számít, maradandó és értékes, legtöbb esetben nehezen megszerezhető. Ha könnyű lenne, mindenki számára elérhető lenne, nem? A megoldásfókuszú gondolkodásmód elengedhetetlen a sikeres és stresszmentes karrierhez.

Tágítsd ki a látókörödet! Utazz, ismerkedj, beszélgess olyan emberekkel, akik teljesen más kultúrából érkeznek, másképpen gondolkodnak vagy más területen dolgoznak (vagy szeretnének később dolgozni)! Nagyon sokat nyerhetsz üzletileg azzal, ha tudod, hogy kivel, hogyan kell hatékonyan kommunikálni.

A kiemelt képet Kecskés D. Ágnes készítette.