Zana Verát hívhatnánk modern tündérnek is, aki hitet ad másoknak. Véleménye szerint önbizalom, szorgalom  és kitartás kell ‘csak’ ahhoz, hogy egy ötlet megvalósuljon. A nemes cél, amiért küzd, hosszú távon mindannyiunk Magyarországára hatással lehet. Olvasd el, mi mindent tanult, tapasztalt és hogyan vált Vera a Bridge Budapest projektmenedzserévé!

Hány éves vagy?

28.

Mi az az egy szó, amivel jellemeznéd magad?

Nyughatatlan.

Legnagyobb büszkeséged?

A jelenlegi munkámból arra vagyok a legbüszkébb, amikor az ösztöndíj programunkat a legelső perctől kezdve én vihettem, kezdve a dokumentációval és az előkészítéssel, folytatva a kiválasztással, videó készítéssel, interjúzással és a végén még a Startup Safary-n is volt egy beszélgetésünk, ahol tele volt a terem hallgatókkal! Első nagy projektem és első nagy megmérettetésem volt.

Mivel foglalkozol?

Projektmenedzser vagyok a Bridge Budapestnél. Egy non-profit egyesület vagyunk, ahol azért dolgozunk, hogy jobb hely legyen Magyarország. Olyan országban szeretnénk élni, ahol jó bemenni a munkahelyünkre, ahol biztonságban érezzük magunkat és ahol az önbizalom sokkal fontosabb, mint a kapcsolatok. Mert egy jó ötletet, sok munkával és kitartással Magyarországról is sikerre lehet vinni. Ezért dolgozunk nap, mint nap, én mint projektmenedzser, ami lényegében azt jelenti, hogy igyekszem figyelni a határidőkre, megbeszélésekre és a folyamatokra a különböző projektekkel kapcsolatosan, plusz az én feladatom az adminisztráció egy része is.

Hol tanultál? 

Marketinges közgazdászként végeztem a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karán 2016 nyarán.

Miért voltak hasznosak a képzések?

Nemzetközi gazdálkodást végeztem alapszakon, ahol nem volt fókuszban a marketing, így nekem a mesterszak az alapokat tanította meg és lehetőséget adott arra, hogy Erasmusszal eltöltsek Hollandiában egy szemesztert. Ráadásul mindkét egyetem alatt már dolgoztam PR-gyakornokként is, így az iskola és a munkahely együtt jó ’alapkiképzést’ adott. Maga a marketing szak alaptudásnak nagyon jó volt, de szerintem a mindennapi, folyamatosan változó marketing trendekről önszorgalomból kell az embernek utánaolvasnia.

Hasznát veszed-e az iskolában tanultaknak a jelenlegi szakmádban?

Jelenleg a munkámnak része a közösségi média felületek kezelése, ezt az iskolában nem tanítják. Ha nagyon őszinte akarok lenni, nekem inkább a Hollandiában eltöltött szemeszter tanított sokat a fogyasztók szokásairól, különféle marketing folyóiratokról, amikből tájékozódni lehet az újdonságokról és legújabb kutatásokról.

Fotó: Pásztor Tamás

Ossz meg egy tévhitet a szakkal/szakterülettel kapcsolatban!

Marketingesnek lenni nem csak a nagyon színes/szagos prezentációk készítéséből és a Facebook állandó görgetéséből áll. A projektmenedzseri munka pedig flancosan és közben fellengzősen hangzik, de valójában jó sok mindent kell fejben tartani.

Térjünk ki egy kicsit a korábbi szakmai tapasztalataidra! Arra kérünk, oszd meg a mostani hivatásodhoz kapcsolódó három legrelevánsabb munkatapasztalatod:

Bridge Budapest, projektmenedzser – Itt kaptam először igazán felelősséget a vállamra, ami akkor rémisztő volt, utólag viszont a legjobb tanulópénzt. Továbbá nekem nagy felismerés volt itt, hogy hibázni tényleg emberi dolog és mindent meg lehet oldani, illetve, hogy lehet emberien kommunikálni.

LA Communications, junior PR advisorÜgynökségi oldalon eltölteni másfél évet nagyon jó tapasztalás volt. Megtanultam, hogy milyen egy ügyféllel tartani a kapcsolatot, médiaelemzéseket készíthettem és rengeteg nagyon hasznos meetingen vehettem részt.

Henkel Magyarország, PR gyakornokElső munkahelyem volt, igazi gyakornoki tapasztalatokkal. Itt ügyfél oldalon dolgozhattam, sajtócsomagokat állítottunk össze, médiaelemezéseket készítettünk, szerveztünk vállalati napokat és megláthattam milyen belülről egy multi.

Jelenlegi hivatásodat tekintsük át a SWOT analízis módszerével:

Engedj meg néhány kérdést a szakmai utaddal kapcsolatban.

Munkavégzésem módja:

Flexibilis munkarendben dolgozom, ami azt jelenti, hogy nincs meghatározott munkaidőm. Lényegében akkor dolgozom, amikor én szeretném, persze határidőket, meetingeket és egyéb prioritásokat fejben tartva. Sokat dolgozom otthonról a kanapéról, nekem ez hatalmas szabadságot ad, hogy úgy osztom be az időmet, ahogy én szeretném.

Amiért szeretem ezt a munkát:

Nem szeretem a monotonitást, hamar elveszítem ilyen helyzetekben az érdeklődésemet és ezáltal a kedvemet is. Nos, ez a munka nem monoton, bármikor jöhet egy elvetemült ötlet, amit megpróbálunk megvalósítani. Ilyen volt például a Tax Party-nk, amit minden évben május 31-én, a társasági adóbevallás határidején tartunk, hogy megünnepeljük a vállalkozókkal, hogy adót fizetni jó!

Ez csak munka, hivatás vagy hobby is?

Alapvetően engem a cél hajt, amiért dolgozunk. Szeretnék én magam is egy jobb Magyarországon, jobb környezetben élni. Ehhez én úgy tudok hozzátenni, hogy jól elvégzem a feladataimat. Egyértelműen nem csak munkaként tekintek a feladataimra, szeretem ezt csinálni.

Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?

Sokat dolgozom emberekkel és szeretem azt hinni magamról, hogy könnyen megtalálom mindenkivel a közös hangot. Néha azonban a kapcsolattartók utolérése idegörlő tud lenni, főleg ha emiatt áll egy egész projekt.

Milyen terveid vannak a jövőben?

Szakmai téren mindenképpen a Bridge-nél látom magamat a jövőben is. Szeretem ezt a környezetet, a munkatársaimat, a feladatokat. Remélem, túl tudok majd lépni a saját árnyékomon és talán egy lépést feljebb lépnék a ranglétrán. Februárban kezdek egy Illustrator tanfolyamot, remélem ezt is be tudom majd építeni a feladataim közé. A magánéletemben pedig megrögzött utazó vagyok, nem fordulhat elő olyan, hogy ne lenne már betervezve egy út. Idén Londont és Izlandot kipipáltuk, de jövő májusban Lyonba megyünk és ahogy magamat ismerem, nem csak ennyi lesz 2019-ben :).

Fotó: Vincze Máté

Milyen nyelveken beszélsz? Mennyire jellemző, hogy napi szinten kell használnod az idegen nyelvet?

Angolul tárgyalási szinten beszélek, ezt használom sokat és igyekszem is karban tartani. Sokat olvasok angolul (szakmai cikkek és folyóiratok általában egyébként is angol nyelvűek) és minden filmet, sorozatot angolul nézek (éljen a Netflix!). Spanyolul középfokon kellene tudnom 🙂 Sajnos ezt egyáltalán nem használom, így nagyon mélyen eltemettem magamban, pedig szakmai nyelvvizsgám is van belőle.

Kinek ajánlod ezt a pályát? 

Szerintem nincsen nagyon olyan ember, aki ne érthetné meg vagy tanulhatná meg a marketinget, akit ez érdekel. Talán ez a kulcs, nagyon érdeklődőnek és nyitottnak kell lenni, mert folyamatosan változik és alakul a szakma és az eszközök használata is. A kreativitás és a jó problémamegoldó képesség is fontos, de ezek szerintem azért tanulhatóak/fejleszthetőek.

Azoknak nem ajánlanám, akik nagyon szeretik a strukturált, mérnöki precizitást igénylő feladatokat és nem szeretik, ha túl nagy szabadságot kapnak mondjuk egy-egy projekttel.

Általad ismert lehetőségek azok számára, akik követnének ezen az úton:

Ajánlom ezeket a linkeket segítség gyanánt:

https://uni-bge.hu/courses/Kereskedelem_es_marketing_alap_nappali

https://uni-bge.hu/courses/Marketing_mester_nappali

https://www.facebook.com/kreativmagazin/?jazoest=2651001207011210699981196769808890721187680876974103116821148773887688102104107831187410249805787122117776681586510012110097667154671175054547486106737210872565280795654971071125479527170708454113667669691036810881

https://www.marketing-interactive.com/

https://www.adweek.com/

Ezen a linken megnézhetitek Vera kedvenc projektről készült videót: https://vimeo.com/219352785

A kiemelt fotót Vincze Máté készítette.